| Honeydrew basil spritzer

Recipe and photos by Sarah Dickenson for A House in the Hills

G ood morning everyone, I hope you all had a fantastic weekend. I'm very excited today, my blog achieved last week two important milestones in social media: we're now more than 5000 friends on Facebook and more than 1000 on Pinterest! I can't thank you enough for the support that my blog gets everyday.

So let's celebrate it today with another super easy cocktail recipe from my summer drink compilation: honeydrew basil spritzer, found on A House on the Hills blog. Have a lovely week everyone and see you here in ChicDeco!


INGREDIENTS 

 

1/4 honeydew melon, diced
1 package of basil
4-5 ounces simple syrup
1 bottle sauvignon blanc
1 can soda water


INSTRUCTIONS

  1. Muddle a handful of melon, 3-4 basil leaves and 1 ounce simple syrup in shaker. 
  2. Fill wine glass 3/4 full with ice for large glasses and half full for small wine glasses. 
  3. Pour muddled fruit and basil over ice. Add 4 oz of wine. 
  4. Top with a heavy splash of soda water. 

____

B uenos días a todos, espero que hayáis pasado un estupendo fin de semana. Yo hoy comienzo la semana con estupendas noticias llegadas de mis redes sociales. Mi blog alcanzo la semana pasada los 5000 fans en Facebook y los 1000 amigos en Pinterest. Estoy tan agradecida por todo el apoyo que se le da a mi blog cada día, que haría yo sin vosotros.

Así que vamos a celebrarlo hoy comenzado la semana con una nueva receta de coctel de melón para mi recetario de cocteles y refrescos de verano. Esta receta le he encontrado en el blog de A House on the Hills. ¡Que paséis una semana estupenda y nos vemos como siempre aquí ChicDeco!


INGREDIENTES 

 

1/4 melón chino troceado
unas cuantas hojas de albaca
100 gr. de sirope
1 botella de vino blanco
1 lata de Gaseosa o Casera



INSTRUCTIONS


  1. Poner el melon chino, las hojas de albaca y una cucharada de sirope en la coctelera y agitar.
  2. Llenar varios vasos con 3/4 de vino blanco y hielo. 
  3. Poner la mezcla de la coctelera en los vasos de vino blanco y hielo.
  4. Rellenar los vasos con Gaseosa o Casera.



No comments:

Post a Comment